Podstawowe zalecenia żywieniowe zalecane przez Instytut Żywności i Żywienia

pokarmowy-10

Data aktualizacji: poniedziałek, Marzec 6, 2017

Podstawowe zalecenia żywieniowe zalecane przez Instytut Żywności i Żywienia należy zachowywać, kiedy chce się być zdrowym oraz kiedy nie chce się dopuścić do jakichkolwiek zaburzeń działania układu pokarmowego. Po pierwsze, należy jeść regularnie, przynajmniej trzy posiłki dziennie. Każdego dnia powinno się spożywać śniadanie, które dostarczać ma niezbędnej energii. Po drugie, codzienna dieta powinna zawierać różnorodne pokarmy, zarówno pochodzenia roślinnego, jak i zwierzęcego. Po trzecie, należy codziennie spożywać produkty zbożowe, warzywa i owoce. Warzywa najlepiej jeść w formie surowej, czy też krótko gotowane. Po czwarte, dwa bądź trzy razy dziennie należy spożywać mleko, biały ser lub jogurty z obniżoną zawartością tłuszczu. Kolejno, powinno się pamiętać o ograniczaniu ilości spożywanego tłuszczu. Tłuszcze zwierzęce należy zastępować olejami lub oliwą z oliwek. Następną ważną sprawą jest to, aby mięso i jego wszelkie przetwory jeść w ilościach umiarkowanych, dwa, maksymalnie trzy razy w tygodniu. Powinno wybierać się mięso chude. Warto też w diecie stosować dania z ryb, jak i z roślin strączkowych, typu fasola, groch albo soja. Następną ważną sprawą jest to, by ograniczać użycie soli kuchennej. Jedna łyżeczka dziennie, jaką dodaje się do potraw w zupełności wystarczy. Inną, priorytetową sprawą jest zachowanie umiaru w jedzeniu słodyczy i cukru. Zamiast tego powinno się spożywać więcej warzyw i owoców. Ostatnim, równie istotnym zaleceniem jest to, by być aktywnym ruchowo. Nie powinniśmy również stosować zbyt drastycznych diet, ponieważ one źle wpływają na nasz organizm. Nasz organizm potrzebuje odpowiednie wartości odżywcze, które musimy mu codziennie dostarczać. Również przesadzanie z dostarczaniem może mieć zdecydowanie gorsze przyczyny, niż możemy przypuszczać. Warto nasze posiłki urozmaicać o różnego rodzaju dodatki typu warzywa, sałatki czy inne.